dimecres, 19 de gener del 2011

Contes i intel·ligències múltiples

Després d'aprendre les nocions bàsiques del tema de les intel·ligències múltiples, he pensat que seria molt interessant poder valorar l'aplicació d'aquest fonament teòric en alguna activitat pràctica.

Buscant per la xarxa he trobat un projecte molt interessant, dut a terme a l'escola Patronat Domènech, situada al barri de Gràcia de Barcelona. El projecte es basa en el treball de les intel·ligències múltiples a partir de la narració de contes. Dos dies a la setmana, un/a alumne/a de sisè de Primària escull un conte per explicar a classe, ja sigui tradicional o inventat. Posteriorment s'inicia un procés de crítica constructiva, durant el qual els companys i les companyes valoren l'explicació del conte sota el control d'un moderador o una moderadora. Tant l'explicació del conte com el procés de crítica es graven amb una càmera, per tal de tenir-ho guardat. Si cliqueu l'enllaç que adjunto a continuació podreu visualitzar algunes de les gravacions que s'han penjat a la pàgina web de l'escola:

http://www.bcn.cat/patronatdomenech/patro/curs0910/ep6/narracions/3.htm

Quan entreu podreu veure que a la part superior de la pàgina hi ha quatre pestanyes. Si cliqueu a "Com es va fer", podreu obtenir detalls del procediment que van seguir per desenvolupar les activitats del projecte.

Jo us recomano que aneu a "Relació competències bàsiques i intel·ligències múltiples" (l'enllaç de color rosa), ja que s'obre una pàgina en la qual es fa un paral·lelisme entre competències bàsiques i les diferents intel·ligències.

1 comentari: