dilluns, 4 d’octubre del 2010

Louis Amstrong, ombres xineses i els sentits

Primer de tot, us dono la benvinguda a tots i a totes en aquesta primera entrada del meu bloc.
A la sessió d’avui, dia 4 d’octubre, hem visualitzat un documental sobre els sentits.
En principi volia dedicar la meva entrada a comentar alguna de les temàtiques relacionades amb el documental, però tot recordant els aspectes tractats a classe se m’ha acudit buscar aquest vídeo que us presento, el qual em varen passar fa temps per correu electrònic. La veritat és que en el seu moment em va agradar moltíssim, i he decidit compartir-lo amb tots vosaltres perquè d’alguna manera crec que està relacionat amb tota la temàtica dels sentits.

Us deixo, doncs, que gaudiu de les imatges. Després en faré un breu comentari, el qual espero que pugueu ampliar entre tots i totes!




Us deveu preguntar per què considero que el vídeo està lligat amb el tema dels sentits. Ho intentaré explicar de forma breu i senzilla.

A partir d’un joc de mans i un focus, el vídeo ens està representant una història o un conjunt d’imatges en moviment que la ment humana identifica a l’instant. Els éssers que surten al vídeo no són reals, però els nostres sentits i les nostres experiències prèvies els reconeixen sense dubtar-ho en cap moment. De fet, les ombres xineses sempre han jugat amb aquesta relació entre la realitat i tot allò que la pot representar.

No obstant, aquest vídeo no tan sols utilitza l’ombra xinesa com a recurs per estimular o emocionar els espectadors, sinó que també fa ús del recurs de la música, la qual estimula el sentit de l’oïda i d’aquesta manera complementa al sentit de la vista en el seu objectiu de crear bellesa. Així doncs, l’espectador rep tot un conjunt d’estímuls agradables a través del joc que s’estableix entre les imatges i el so (la vista i l’oïda).

Aquí acabo el meu comentari. La veritat és que és costós trobar les paraules exactes per descriure el que realment crec que vincula el vídeo amb la temàtica de classe, però espero que el simple fet d’haver pogut veure aquestes imatges us hagi despertat algun tipus d’emoció que us ajudi a entendre un xic més el temari de classe (almenys a mi m’ha ajudat en aquest sentit).

Ja que estem treballant el tema dels sentits, dir-vos que espero que us hagi quedat un bon gust de boca després de llegir aquesta primera entrada del bloc i que us animeu a ampliar o comentar la meva reflexió.

2 comentaris:

  1. Fantàstic video, Mireia! I molt original!
    Il·lustra perfectament el procés de percepció i de com la informació emmagatzemada en la nostra experiència ens ajuda a interpretar perfectament el que veiem.

    ResponElimina
  2. Genial! Ja l'havia vist però m'ha agradat tornar-lo a veure i llegir la teva aportació. ;)

    ResponElimina